مقالات

معرفی ۱۰ آهنگ ترسناک

معرفی ۱۰ آهنگ ترسناک

استفاده از موسیقی در دنیای ما بسیار گسترده شده است؛ به طوری که در جشن ها، تبلیغلت تلویزیونی، باشگاه های ورزشی و به خصوص فیلم و سریال ها شاهد استفاده از موسیقی در ژانر های مختلف هستیم. اما در میان سبک های مختلف موسیقی، آهنگ های ترسناک از طرفداران خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل تا به امروز قطعه های مختلفی از این سبک موسیقی تولید شده است که برخی از آنان از محبوبیت بسیاری نزد شنوندگان برخوردار هستند.

معمولا از آهنگ های ترسناک در فیلم های ترسناک و دلهره آور استفاده می شود؛  به طوریکه مهم ترین بخش فیلم های ترسناک را موسیقی های متن دلهره آور تشکیل داده است. معمولا سازندگان آهنگ های ترسناک نهایت تلاش خود را انجام می دهند تا قطعه آهنگی را تولید کنند که بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب داشته باشد. این نوع از موسیقی به خوبی می تواند احساس وحشت و ترس را در ذهن تماشاگر ایجاد کرده و تاثیر فضای ترسناک سکانس های مختلف فیلم را دو چندان کند.

همچنین یکی دیگر از موارد استفاده از آهنگ های ترسناک در اتاق فرار است؛ زیرا استفاده از موسیقی ترسناک باعث می شود تا افراد شرکت کننده در بازی اسکیپ روم به خوبی تحت تاثیر فضای ترسناک آن جا قرار گرفته و بتوانند یک بازی مهیج و ترسناک را تجربه کنند.

معرفی بهترین آهنگ های ترسناک جهان

پس از آشنایی با آهنگ های ترسناک و کاربرد آن ها در ادامه این مقاله از گیم فور فان قصد داریم تا به معرفی ۱۰ آهنگ ترسناک معروف جهان بپردازیم. پس خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

Halloween اثر John Carpenter

بدون شک یکی از ترسناک ترین آهنگ های جهان موسیقی متن فیلم هالووین است که جزو فیلم های کلاسیک سینما به شمار می رود.  این فیلم با کارگردانی، نویسندگی و آهنگسازی جان کارپنتر ساخته و اکران شد و موسیقی متن آن توانست تاثیر سکانس های ترسناک آن را در ذهن مخاطب چندین برابر کند.

Nosferatu  اثر Popul Vuh

در ادامه معرفی بهترین آهنگ های ترسناک می توان به آلبوم Nosferatu   اثر Popul Vuh اشاره کرد که توانست تحسین بسیاری از شنوندگان را به ارمغان بیاورد. این اثر به عنوان موسیقی متن فیلم Nosferatu The Vampire که در سال ۱۹۷۸ توسط Werner Herzog ساخته شد، مورد استفاده قرار گرفت.

Suspiria اثر گروه Goblin

یکی دیگر از برترین آهنگ های ترسناک اثر گروه Golbin است که در موسیقی متن فیلم Suspiria مورد استفاده قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی Guadagnino در سال ۲۰۱۸ با الهام از اثر Dario Argento در ژانر وحشت تهیه و ساخته شد. این فیلم شامل سکانس های مختلف ترسناک است که با تلفیق موسیقی متن قوی توانسته است اثر دلهره آور سکانس های ترسناک را در ذهن مخاطب به طور ویژه ای افزایش دهد.

The Ninth Gate اثر Wojciech Kilar

فیلم The Ninth Gate (دروازه نهم) محصول سال ۱۹۹۹ به کارگردانی و نویسندگی Roman Polanski است. موسیقی متن این فیلم توسط آهنگساز لهستانی به نام Wojciech Kilar ساخته شد اما با وجود اینکه یک قطعه موسیقی فوق العاده بود نتوانست به تنهایی باعث درخشش فیلم شود. اما این آهنگ به تنهایی توانست در لیست برترین آهنگ های ترسناک جهان قرار بگیرد.

The Music Of Candyman اثر Phillip Glass

فیلیپ گلس که یکی از آهنگساز های معروف دنیاست و ساخت موسیقی متن آثاری همچون Koyaanisqati و Powaqqatsi را نیز در کارنامه خود دارد، با برعهده گرفتن آهنگسازی فیلم The Music Of Candyman توانست آن را به یکی از فیلم های ترسناک تاثیر گذار تبدیل کند. این فیلم با دارا بودن سکانس های ترسناک و هیجان انگیز و تلفیق آن با فضاسازی  مناسب و موسیقی شگفت انگیز و درخشان گلس توانست به یکی از فیلم های ترسناک محبوب نزد مخاطبان تبدیل شود.

مطالعه :  آشنایی با اصطلاحات اتاق فرار

The Omen Trilogy اثر Jerry Goldsmith

سری فیلم طالع نحس (The Omen) با سیر داستانی عجیب آن که درباره کودکی به نام دیمین تورن می باشد که از شیطان متولد شده است نیاز به موسیقی متنی داشت که بتواند بخش های مختلف ترسناک و هیجان انگیز آن را به خوبی در ذهن مخاطب بنشاند. بنابراین کارگردان این مجموعه به سراغ Jerry Goldsmith رفت و او نیز توانست به خوبی از عهده آهنگسازی این فیلم برآید و باعث شود تا نام این اثر در لیست معرفی بهترین آهنگ های ترسناک جهان قرار گیرد.

The Thing اثر Ennio Morricone

Ennio Morricone یک آهنگساز و رهبر ارکستر ایتالیایی است که تاکنون ساخت موسیقی متن بیش از ۳۰۰ سریال و فیلم سینمایی را در کارنامه درخشان خود دارد. وی را به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان فیلم های سینمایی و سریال های مختلف می شناسند. از جمله آثار منحصر به فرد او می توان به ساخت موسیقی متن فیلم The Thing اشاره کرد که در ژانر تخیلی و ترسناک ساخته شد. این قطعه موسیقی را می توان در لیست معروف ترین آهنگ های ترسناک جهان قرار داد که به خوبی توانسته است نقش خود را در اثر گذاری فیلم ایفا کند.

The Devil Rides Out اثر James Bernard

The Devil Rides Out یا عروس شیطان یکی از فیلم های کلاسیک سینما به کارگردانی Terence Fisher است که ساخت موسیقی متن آن بر عهده James Bernard قرار داشت. این آهنگساز بریتانیایی که ساخت موسیقی متن فیلم های دیگری از جمله Frankenstein و Dracula را در آثار خود دارد شروع مسیر خود را با ساخت قطعه ای برای فیلم The Quatermass Xperiment آغاز و بعد ها توانست آثار مختلفی را در ژانر ترسناک خلق کند.

Hellbound: Hellraiser II اثر Christopher Young

Hellbound: Hellraiser II یک فیلم در ژانر ترسناک است که موسیقی متن آن توسط Christopher Young ساخته شده است. Christopher Young آثار متعددی را در مجموعه ساخته های خود به ثبت رسانده است که بیشتر آن ها ساخت آهنگ های مختلف برای فیلم های گوناگون در ژانر ترسناک و هیجان انگیز بوده است. Hellbound: Hellraiser II یک اثر شگفت انگیز است که با ساخت موسیقی آن توسط Christopher Young توانسته است محبوبیت بسیار زیادی را نزد مخاطبان به دست آورد. برخی از آثار این آهنگساز بزرگ در لیست آهنگ های ترسناک معروف جهان قرار دارد که باعث شدند این موسیقیدان نامزد دریافت جایزه گلدن گلوپ بهترین موسیقی متن شود.

Psycho اثر Bernard Hermann

Psycho یک فیلم در ژانر ترسناک به کارگردانی آلفرد هیچکاک در ژانر مهیج و ترسناک  است که موسیقی متن آن توسط Bernard Hermann موسیقیدان و رهبر ارکستر آمریکایی ساخته شده است. وی را می توان همانند همتای خود Ennio Morricone به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان فیلم های گوناگون دانست.

سخن پایانی

در این مقاله از گیم فور فان سعی کردیم تا به معرفی برترین آهنگ های ترسناک و شناخته شده در جهان بپردازیم که می توانید از شنیدن آن ها لذت ببرید. تاکنون آهنگ های ترسناک مختلفی توسط آهنگسازهای گوناگون تولید و ساخته شده است که هر کدام علاقه مندان خاص خود را دارد اما در این مطلب تنها به ده مورد از بهترین آنان اشاره کردیم که توانسته اند محبوبیت زیادی را نزد مخاطبان پیدا کنند. همچنین اگر به ژانر ترسناک علاقه مند هستید، علاوه بر گوش دادن به موسیقی ها و فیلم های ترسناک می توانید با شرکت در بازی اتاق فرار ترسناک، دنیایی از وحشت و هیجان را تجربه کنید. در انتها اگر شما هم آهنگ های ترسناک دیگری را می شناسید که در این مقاله به آن اشاره نکرده ایم و جزو معروف ترین ها می باشد، خوشحال می شویم آن را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید